Українська мова (читання)

12.03.2020
Тема: "Позакласне читання. Весна і мама. Катерина Перелісна "Пролісок". Марійка Підгірянка "Моя мама"


         Пролісок
Я — пролісок синенький,
І перший на весні
Сказати вам раденький:
„Кінець! Кінець зимі!”
З-під снігу мій листочок
До сонця простягну

І ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.
                    (Катерина Перелісна)

                                Моя мама
Снилось мені ясне сонце, що в хаті світило —
а то лиш так моя мама дивилася мило.
Приснивсь мені легкий вітрик, що пестив колосся —
а то мені моя мама гладила волосся.
Снилась мені ягідочка, як мед солоденька —
а то мене цілувала мама дорогенька.
Снились мені ангелики, що в рай мене несли —
а то мене мами ручки до серця притисли.
                                                   (Марійка Підгірянка)
  Завдання: виразно читати вірші, намалювати малюнок до одного з них.


13.03.2020
Тема: "Народна притча "Насмішкувате слово"
Кросворд.
1. Словесно-музичний твір, який виконується однією особою або хором. (Пісня)
2. Населення, жителі однієї країни. (Народ)
3. Влучний вислів, близький до прислів’я, але без повчального змісту. (Приказка)
4. Яке яєчко знесла курочка-ряба? (Золоте)
5. Як називають молоду особу жіночої статі? (Дівчина)
6. Вона буває чарівна, міфологічна, соціально-побутова. (Казка)



1
 

2

 
П







3

 

Р




4

 


И






5

 



Т




 

6

 

Ч






А



  - Що таке притча?
 (Це невеличке усне оповідання повчального характеру. Сюжет притчі будується в образній (формі, на життєвих ситуаціях, на повсякденних спостереженнях суспільного життя. У перекладі з грецької мови «притча»  ̶  це «йти пліч-о-пліч», тобто притча пліч-о-пліч ставить відоме з невідомим.)


Підручник ст. 141-143 (читати і переказувати).
Придумати історію до прислів'я "Маленька праця краща за велике безділля".


16.03.2020
Тема: Народна байка "Про горду качку"
Мовленнєва розминка.
1. Зарядка для язичка.
Де ж наш пустун-язичок?
Ліг на бочок  і мовчок.
А ми зараз його розбудимо!
 - Поплямкаємо губами!
 - Поклацаємо зубами (щоб міцніші були)!
 - Посичали гускою: с-с-с.
 - Поджижчали комариком: дз-дз-дз.
 - Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.
 - Подирчали трактором: др-др-др.
Скоромовка. (вивчити напам'ять)
Ґава ґудзик відшукала.
І в гніздо собі поклала.
"Я ґаздиня-мастериця,
Все в ґадзівстві знадобиться!"

   - Що таке байка?
Байка - невеликий найчастіше віршований твір повчального змісту.
Дійовими особами байок найчастіше є тварини, але іноді  - людськіі істоти та неживі предмети. Байка служить зразком життєвої мудрості.
 - А що таке мораль?
Мораллю називається повчальний висновок у байці, тобто те, що хотів сказати байкар читачам, чому він хотів їх  навчити цією байкою.
 Читання байки.
Підручник ст.143.
 - Які слова байки звучать як прислів'я?
 - Чого вони нас навчють?
Завдання:
Читати байку "Про горду качку", відповідати на запитання. Знайти інформацію про героїв байки, яку прочитали.


17.03.2020
Тема: Іван Крип'якевич. Байка "Кіт і мишка".


 - Пригадайте, що таке байка?
 - Хто є дійовими особами байки?
 - Що таке мораль?
  Робота над байкою І. Крип’якевич «Кіт і миша»
1) Робота над загадками.
- Сіреньке, маленьке
Хоч якого кота
З місця стягне.
- Має вуса, пишний хвіст
І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть,
Після вмиє личко. 
2) Читання байки ст.144-145
— Як звали котів?
— Яку мишу спіймав старий кіт?
— Що пообіцяла миша сказати Мурчикові?
3) Словникова робота.
Басок — низький чоловічий голос.
Підлещуватися — добиватися доброго ставлення.
Завдання: поставити за змістом байки 2–3 запитання.
4) Характеристика дійових осіб.
Миша                                              Кіт
Стара, досвідчена.                         Молодий, дужий.
Хитрі очі.                                       Страшні очі.
Шепотіла.                                       Говорив грубим голосом.
5) Визначення основної думки байки.
— Що автор байки хотів показати?
— Які подібні байки ви читали?
— Чи виражає прислів’я «Де сила не візьме, там розум допоможе» головну думку твору?
— Які ви ще знаєте прислів’я де розум, хитрість перемагає силу?
Завдання
1.Скласти план до байки І. Крип’якевич «Кіт і миша»
2.Намалювати малюнок.


18.03.2020
Тема: Григорій Сковорода "Казка про світло".
 - Пригадайте, що таке казка?
 - Які казки ви знаєте?
Робота з підручником.
Григорій Сковорода "Казка про світло" ст. 145-146
 - Поміркуй, чому світло таке важливе для усього живого.
 - Яких людей називають світлими?
Словникова робота.
Зіткнутись - рухаючись назустріч, натикатися одне на одного, на кого-, що-небудь, ударятися об когось, щось.
Оселя - житловий будинок разом з двором, господарськими будівлями і городом.
Повсюдне  яке є, бувало, має місце, відбувається повсюди.
Перегляд відеоролику.
Правила життя Григорія Сковороди.

Завдання: скласти 2-3 запитання до "Казка про світло".


19.03.2020
Тема: Ліна Костенко "Бузиновий цар"
(переходьте за посиланням)


30.03.2020р.
Тема: Народна байка "ОБРАЖЕНА ЧЕРЕПАХА".

Пограємо гру "Яке слово зайве" (з кожного рядка вибрати зайве слово)

 - радісна, весела, ображена;
 - горобець, жаба, ластівка.

Отже, зайві слова - ображена і черепаха. Це назва народної байки, "Ображена черепаха", яку ви прочитаєте в підручнику на ст. 148.

Хвилинка-цікавинка
Черепаха найдавніша рептилія на Землі. Перша відома науці черепаха з’явилися 220 мільйонів років тому. Розміри доісторичних черепах були величезні – діаметр панцира сягав 3,6 метрів.
Сьогодні найбільша черепаха – шкіряста черепаха – розмір її панцира більше 2 метрів в діаметрі, а вага – 500-600 кг. Передні ласти, позбавлені кігтів, в розмаху сягають 5 м.
Тепер зробимо вправи на розчитування. Прочитай слова на одному диханні.
озеро                    літо                         жарко                лелека
вирій                    мішок                       дзьоб                бідолаха
хлопчаки              зуби                        бузьки               став
Поясни їхнє значення.
Робота з малюнком.
 - Що зображено на малюнку?
 - Опишіть птаха.
 - Опишіть черепаху.
 Робота з підручником.
 Прочитайте народну байку "Ображена черепаха" ст. 148.

 - Що сталося з черепахою?
 - Чи долетіла вона до ставу?
 - Чому треба подумати, перш ніж щось сказати?

Робота зі скоромовко.
 Прочитайте і вивчіть скоромовку на ст.148.

Завдання: скласти план байки.



31.03.2020р.
Тема: літературні казки зарубіжних письменників.

Перегляньте презентацію.

Перегляньте казку братів Грімм "Бременські музиканти".

Завдання: прочитати казку зарубіжного письменника і намалювати до неї малюнок.



01.04.2020р.
Тема: Позакласне читання. Казочки дідуся Чухліба Василя.
-Які казки називаються літературними?
-З авторами яких казок вже познайомились на уроках читання?
-На які групи поділяються казки?
- Чим казка відрізняється від інших видів творів?
Продовж прислів'я ( Дихальна гімнастика)
Казки маленькі, а --------------- в них багато. (розуму)

 - Сьогодні ми ознайомимося з літературною казкою, головним героєм якої є... Відгадайте хто?
• Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст
На городі побував —
Нам капусту попсував. (Заєць)
-Що вам відомо про цю тваринку ?
Відомості про автора.


Василь Чухліб народився в селі Лебедівка на Чернігівщині.
        У 1970-ті роки новели В. Чухліба, надруковані в періодиці, привернули увагу редакції журналу «Малятко», і тоді письменникові запропонували виступити з оповіданнями для дітей. Згодом із творів, надрукованих у «Малятку», склалася перша книжечка молодого літератора «Хто встає раніше». Пише В. Чухліб короткі оповідання та казки. Більшість із них — про природу. Письменник просто без вигадок малює сучасний світ, у якому діють дорослі та діти, які так чи інакше перебувають на природі. Представників природного світу автор наділяє тими рисами, характером та поведінкою, які властиві добрим та лихим людям.




Опрацювання казки Василя Чухліба «Заячий холодок» 


Словникова робота.
Капловухий — який має великі, відстовбурчені вуха. Мулький — який бентежить, турбує, гнітить. 

 - У чому виявлялася нахабність Зайця?
 - Чи можна сказати, що Заєць зрозумів свою провину? 

Підсумок.
 - Яку казку опрацьовували сьогодні?
 - Який висновок можна зробити?

Завдання: намалювати малюнок до казки.



02.04.2020р.
Тема: Підсумок за темою "Де казка - там підказка".

Перегляньте презентацію і виконайте подані завдання.






06.04.2020р.
Тема: Світ - велика писанка. Великдень.
Робота з віршем.


 - Прочитайте уважно вірш і подумайте про який день в ньому йдеться?
Великий день нас на гостини просить,
Малює сонце полотно небес,
І крашанку, як усмішку підносить

Христос Воскрес!
- То чи здогадалися ви про який Великий день розповідається в цьому вірші?
 (Про Великдень)
Великдень- одне з найбільших свят християн. Святкується воно на Україні ще з 10 століття навесні й пов'язане з воскресінням  Ісуса  Христа, тому й має назву  Великий день, або Великдень.
-          А як називають цей день в народі? (Паска)
-          А чому його так називають?
      -   Як у нас святкують Великдень?  З чим ми йдемо до церкви? (З великоднім кошиком)
-  Давайте складемо свій великодній кошик. А скласти нам допоможуть загадки.
Загадки
1)      Як називається святковий солодкий здобний білий хліб,
Що випікається до Великодня?   (Паска)
2)      Що то за голова ,
Що лиш зуби й борода?  (Часник)
                                                             

6) Пекучий дуже,
Та усім потрібен він.
Ти здогадуєшся, друже?
Ця рослина зветься …(Хрін)
7) Загадаю тобі загадку,
На півметра коротку.
Знаєш її, З'їси її,
А не вгадаєш її.    (Ковбаса)
8) Біла стінка золотим соком повненька,
    Хто зламає, той не складає.   (Яйце)

У фарбах катається, до церкви збирається. (Крашанка).
-А чим прикривають кошик? (Вишитим рушником)
 - Що ж найголовніше у нашому кошику?   (Писанка)
 Писанці вже понад тисячу років. Звичай розписувати писанки походить ще з дохристиянських часів. Україна здавна славилася самобутнім народним мистецтвом – писанкарством.
 Українці споконвіку вірили в магічну силу писанки та були переконані, що вона приносить щастя, добро, достаток, захищає людей від зла.

 - А що ж зображують на писанках? (перегляньте відео)


Писанки різних регіонів.


Крашанка – яйце одного кольору.

Крапанка - декорування яйця різнокольоровими крапками.

Шкрябанка або дряпанка - укрите підфарбованим воском яйце, яке прокарбовують гострим предметом.


Робота з підручником ст.122 "Великдень"

Підсумок.
 - Яке найвеличніше свято в Україні?
 - Що кладуть у кошик?

Завдання. Намалювати малюнок на тему "Великдень".


07.04.2020р.
Тема: Леонід Глібов "Христос Воскрес".

Перегляньте презентацію.


Завдання: Підручник ст.122 читати вірш Леоніда Глібова "Христос Воскрес", дати відповіді на запитання (усно).

08.04.2020р.
Тема: Дмитро Чередниченко "Розмалюю писанку".

 - Яке найвеличніше свято в Україні?
 - Як у нас святкують Великдень?
 - Що кладуть у кошик?
 - Що таке писанка?
 - Що на них зображують?

 Перегляньте відеоролик про музей писанки.


Відомості про автора.


Дмитро́ Семе́нович Чередниче́нко — український письменник, поет, літературний редактор, педагог, мистецтвознавець. Член Національної спілки письменників України. Перекладач литовської літератури.

Робота з підручником ст.123
Прочитати вірш Д.Чередниченко "Розмалюю писанку"
 - Про що вірш?
 - Кого малювали на писанці?

Робота з малюнком.

 - Що зображено на малюнку?
 - Які кольори переважають на писанці? Що вони означають?


Проспівайте пісеньку.




 Завдання: вивчити вірш напам'ять Д.Чередниченко "Розмалюю писанку".


09.04.2020р.
Тема: гра "Звію вінець".

Перегляньте відеоролик, як  на Великдень традиційно водять гаївки


Великодня гра.

Робота з підручником.
Гра "Звію вінець" с.123-124

10.04.2020р.
Тема: Леся Силенко "Сонечко". Василь Сухомлинський "Цікавий Клубочок".
Ознайомся з біографією Лесі Силенко.

Рід Силенків веде свої витоки із древнього села Мисайлівка, що на Богуславщині. І сьогодні багато мисайлівчан мають прізвище, від якого віє силою.
Леся Силенко народилася 3 січня 1950 р. в сім’ї Сави і Соні Силенків. Крізь ліс, через річку Рось щодня ходила до школи в с. Дибенці. Уроки любила вчити в лісі. Кохалася у квітах. Чиїх назв не знала, – придумувала сама. Зростаючи у традиційній українській родині, дівчина перейняла від батьків загострене почуття справедливості. Стан своєї душі прагнула передати в пісні, малюнку, поезії.
Запам’яталося, як ходили дитячою ватагою в ліс і побачили мурашник. Леся всіх зупинила й загадала шукати мурашину доріжку, щоб ніхто не наступив, бо мурахам буде боляче. Коли хтось вередував, тут же вигадувала для нього іграшку з соснової кори, схожу на коника. Так зацікавила дітей, що всі почали шукати “іграшки” й фантазувати.

1.Прочитай вірш "Сонечко"на с.124.
2.Дай відповіді на запитання.
3.Відгадай загадку.
Леся Силенко написала збірку віршів для дітей "Котився клубочок".
Ти можеш прочитати ці твори .

НА СВІТАНКУ
Зелений автобус їхав зеленим лісом.
Стрибали зелені коники
У зелену траву.
А з-поза лісу
Викотилось сонечко
І всіх позолотило.
ЛІТО
На причілку сиділо літо.
Прийшла кицька
Хвостиком призьбу змітати.
— Хто ти, що робиш? —
Питає.
— Літо я,— каже літо,—
З сонечком розмовляю.
ХТО ТАМ?
— Хто там, хто
Заглядає у вікно,
Чи не вовк?
Хто там, хто
Завиває під вікном,
Чи не вовк?
— Ні, то гілка
Махає листком.
Ні, то вітер
Гасає селом.
Ніч осіння
Стоїть під вікном.
В темнім лісі блука
Сірий вовк.

Виконай фізкультхвилинку для очей.
Переглянь відео про життя Василя Олександровича Сухомлинського.
Завдання. Розкажи батькам, що цікавого ти дізнався.
Прочитай казку Сухомлинського "Цікавий клубочок" (підручник с. 125).
Завдання.
1.Дай відповіді на запитання після тексту.
2.Прочитай акровірш і встав пропущені слова.
Всі пригадали, що таке АКРОВІРШ?
(акрові́рш -  поетичний твір, у якому перші літери кожного віршованого рядка, прочитані зверху вниз, утворюють слово, словосполучення або речення)
3.Прочитай слово, яке вийшло.
4.Чи є це слово спільним для двох текстів?

13.04.2020р.
Тема: Позакласне читання. Пахне хліб.
Перегляньте презентацію.

Прочитайте казку.
Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

Борщ зі скибкою свіжого хліба

В однієї матері було два сини — Працьовитий і Ледачий. Одного разу поїхав Працьовитий у поле — землю орати, а Ледачий пішов у садок під грушею лежати…
Мати думає: «Що б його смачне на обід синам зварити?» Зварила борщу зі свіжою капустою, зі сметаною, з кропом і буря­ками. А до борщу спекла хліба свіжого, пахучого.
Сіла мати біля столу, чекає синів. Ось уже й сонце стало на вечірньому прузі, а Працьовитого немає. Ледачому вже під гру­шею не лежиться, хочеться їсти, та знає, що обідати мати дає обом разом.
Ось і приїхав Працьовитий. Умився, перевдягнувся, сів за стіл, і Ледачий сів.
Насипала мати дві миски борщу, нарізала хліба. Запахло в хаті борщем і свіжим хлібом, їсть Працьовитий та дякує матері:
— Ой, смачного ж ви борщу наварили!
Виїв Працьовитий миску й ще попросив. А Ледачий з'їв одну
ложку — скривився — зажурився, а як третю з'їв, — на стіл схи­лився, ложку поклав і питає матері:
— Мамо, чого це борщ такий недобрий?

— Їдь, сину, завтра в поле, — каже мати, — то й борщ буде добрий, і хліб пахучий буде…
Прочитайте народні прислів'я про хліб.
Завдання: Прослухайте аудіоказку "Золото і хліб"

14.04.2020р.
Тема: В.Підпалий "Гуси". П.Тичина "А я у гай ходила".
Ознайомся із біографією Підпалого В.О.

Володи́мир Олексі́йович Підпа́лий (народився 9 травня 1936 — помер 24 листопада 1973) — український поет, прозаїк, перекладач. Батько українського поета Андрія Підпалого. Цей вдумливий і прекрасний поет, син Полтавщини, прожив мало — лише 37 років. Невиліковна хвороба передчасно обірвала його життя. Остання збірка В. Підпалого «Поезії» вийшла 1986 року. Життя письменника — в його творах. Душа поета — у його віршах.
Робота з підручником ст. 125-126.
Прочитати вірш "Гуси" і спробувати його продовжити.
Відгадати загадки ст.126.
Вивчити скоромовку ст.126.
Перегляньте відеофільм "Павло Тичина та його творчість".
Робота з підручником ст.126-127
Прочитати вірш "А я у гай ходила".
Дати відповіді на запитання після вірша.
Завдання: Прослухайте цей вірш у музичному виконанні.

(муз. М. Мельника, сл. П. Тичини «А я у гай ходила»)



15.04.2020р.
Тема: М.Воробйов "Шум".

Ознайомся з біографією.

Народився 12 жовтня 1941 р. у с. Мельниківка Черкаської області.У 1968 р. закінчив Київський університет ім. Т.Шевченка, філософський факультет.Член Спілки письменників України (1987).Лауреат премій ім. П.Тичини (1992), "Благовіст" (1993), Шевченківської премії (2005) Живе і працює у Києві. Друкуватись почав після двох десятиліть замовчування у середині 80-х років.За збірку поезій “Верховний голос” (1992) нагороджений премією ім. Тичини, за збірку “Іскри в слідах” (1994) премією “Благовіст”, за збірку поезій "Слуга півонії" (2004) Шевченківською премією.
Робота з підручником ст.127-128 Прочитай виразно вірш "ШУМ" Завдання: Попрацюй із загадками ст.127-128.

16.04.2020р.Тема: Олександр Копиленко "Найвеселіший місяць".

Ознайомтеся з презентацією. Виконайте всі завдання.

Робота з підручником.с. 128 читати «Найвеселіший місяць».ст.129 розпізнати на малюнку птахів і весняні квіти.Намалювати квіточки, які згадуються в тексті.
21.04.2020р.Тема: Василь Сухомлинський "Хто свічки засвітив?".Перегляньте презентацію. Пригадайте, що знаєте про В.Сухомлинського.
Завдання: Прочитайте оповідання "Хто свічки засвітив?" ст.129-130, дайте відповіді на запитання.
22.04.2020р.Тема: Євгенія Горева "Кольоровий віршик".
Ознайомся з біографією поетеси.
Євге́нія Анто́нівна Горева (*6 січня 1930, Канів)— поет, перекладач. Лауреат премії імені Максима Рильського.

Закінчила філологічний факультет Київського
Автор книжок:
«Куди б жабка мандрувала», «Кит, і слон, і ми, і пароплав»,
«А я щось знаю»,перекладає з англійської, німецької мов.
Робота з підручником.
- Прочитайте мовчки "Кольоровий
віршик" Е.Горевої і подумайте, які фарби треба взяти, щоб намалювати картину за цим віршем? /Жовту, синю, голубу, зелену, червону/.
- Прочитайте речення, в якому згадано
про
1.жовтий колір,
2.синій,
3.голубий,
4 чероний.
23.04.2020р.
Тема: Підсумковий урок за темою "Світ - велика писанка".
Дай відповіді на запитання теста на листочку. Перешли на вайбер.
Запитання 1
Свято Великодня:
варіанти відповідей
а)найкраще свято
б)найвеличніше свято
в)надзвичайне свято
Запитання 2
Вірш «Христос воскрес» написав:
варіанти відповідей
а) Дмитро Чередниченко
б)Василь Сухомлинський
в)Леонід Глібов
Запитання 3
Продовжіть рядок:
Розмалюю коника, розмалюю…
варіанти відповідей
а)гривастого коника намалюю
б)веселого коника намалюю
в)голосного коника намалюю
Запитання 4
У казці «Цікавий клубочок» Василя Сухомлинського клубочок біг до Сонечка:
варіанти відповідей
а)100 днів
б)10 днів
в)1000 днів
Запитання 5
Кого зустріла дівчинка у вірші Павла Тичини я у гай ходила»:
варіанти відповідей
а)білочку
б) зайчика
в)горобчика
Запитання 6
В оповіданні О.Копиленка «Найвеселіший місяць» соловейко:
варіанти відповідей
а) невтомний співак
б)найгучніший співак
в)найвеселіший співак
Запитання 7
Які кольори згадуються у вірші Є.Горевої «Кольоровий віршик»:
варіанти відповідей
а)рожевий, голубий, зелений, жовтий, блакитний
б)синій, голубий, зелений, жовтий, червоний
в)синій, зелений, рожевий, червоний, білий

27.04.2020р.
Тема: Михайло Коцюбинський "Літній день".
Перегляньте презентацію і виконайте завдання.


28.04.2020р.
Тема: Леся Українка ""Три метелики".
Перегляньте презентацію і виконайте завдання.


Підручник ст.151-152.
Завдання: Прочитати будь-який твір Лесі Українки.
29.04.2020р.
Тема: Діагностична робота. Аудіювання.
Відеоурок відбудеться о 11.00 год в нашій групі в Messenger(Facebook)
(підготувати подвійний аркуш в косу лінійку, ручку).
Хто за певних обставин не зможе підключитися, то дзвоніть індивідуально.
 Буду чекати до 14.00 год. Дякую!


30.04.2020р.
Тема: Любов Забашта "Дивосвіт".
Мовленнєва розминка
Робота над чистомовкою
Ла-ла-ла — Алла дівчинка мала.
Ли-ли-ли — в гості ми до неї йшли.
Ло-ло-ло — в Алли тісто підійшло.
Ла-ла-ла — пирогів вона спекла.
Ллє-ллє-ллє — чаю Аллочка наллє.
Лі-лі-лі — ось лимони на столі.
Лю-лю-лю — дуже кисле не люблю.
Перегляньте презентацію і ознайомтеся з біографією поетеси.


Опрацювання вірша Любові Забашти 
«Дивосвіт, дивосвіт...» (с. 152)
— Які почуття передає поетеса у вірші?
— Які речення за метою висловлювання переважають у цьому вірші?
— Де слід зробити найдовшу паузу?
 Підсумок.
— Яку картину ви уявляли, читаючи вірш?

04.05.2020р.
Тема: Василь Шкляр "Джміль".
Історія Василя Шкляра. (Перегляньте відеоролик)


Книга для дітей.

Підручник ст.153
Завдання: Прочитати оповідання Василя Шкляра "Джміль".
 - Чи доводилося вам спостерігати за польотом джмелів?
 - На що схоже гудіння джмеля?

05.05.2020р.
Тема: Василь Чухліб "Равлик".
Перегляньте відеоурок.
Підручник ст. 154
Завдання: Прочитати оповідання Василя Чухліба.

06.05.2020р.
Тема: Позакласне читання. 
Дитячі журнали та газети.
Перегляньте відеоролики і ознайомтеся із дитячими журналами та газетами.




Завдання: Надіслати фото з дитячим журналом чи газетою
 (якщо є примірники вдома). 
Прочитати вірш чи казку із дитячого журналу чи газети 
(або прочитати дитячу рубрику в звичайній газеті).

07.05.2020р.
Тема: Т.Коломієць "Ранок". М,Чумарна "Літо".
Перегляньте відеоролик і ознайомтеся з біографією Тамари Коломієць.

Підручник ст.155
 - Прочитати вірш Т.Коломієць "Ранок".
 - Що приніс ранок у ліс?
 - У чому він ніс росу?
 - Кого пригощав?
Перегляньте відеоролик і ознайомтеся з біографією Марії Чумарної.
Підручник ст.155
 - Прочитати вірш М.Чумарної "Літо".

12.05.2020р.
Тема: Анатолій Григорук "Переплутанка".
Перегляньте презентацію
 і ознайомтеся з біографією письменника.

Підручник ст.156
 - Розкажи, чим насправді зайняті звірята у дворі.
Завдання: дати відповідь на запитання «Що автор переплутав у вірші?»
13.05.2020р.
Тема: Складання віршів. Акровірші.
 - Хто пише вірші?
 - Що таке акровірш?
(Акровірш - вірш, в якому перші літери кожного рядка, 
прочитувані згори вниз, утворюють слово або речення)
 - -   Що ж таке рима?
(співзвучне закінчення рядків).
Підберемо рими до слів
·        Сонечко ...– (віконечко, донечко);
·        круча  ...  - ( неминуча, квітуча);
·        зорі...   – ( прозорі, неозорі;у морі);
·        хата... — (багата, крилата);
·        струмочки... —  (синочки, рядочки);
·        життя ... — ( шиття, дитя, виття);

·        мрія... —   (надія, вія, видніє,радіє).
Поетичні спроби ”Я - поет”
Підберіть риму
Осінь казку нам дарує,
Навкруги усе … (фарбує.)
Землю листям застеляє,
Пташок у вирій … (проводжає).
Перегляньте відеоролик "Писати вірші просто"

Завдання. Написати власний вірш.


14.05.2020р.
Тема: Енциклопедична література.
Перегляньте презентацію.

  Завдання: Прочитати щось цікаве з енциклопедії, яку маєте вдома.

18.05.2020р.
Тема: Улюблені казки.
Пригадайте.

Перегляньте відеоролик і відгадайте загадки 
про улюблені казки.
Завдання: намалювати малюнок до улюбленої казки.

19.05.2020р.
Тема: Фантастичні оповідання.

Чистомовка 
Чі-чі-чі – сидить кіт на печі
     Ла-ла-ла – миша від нього втекла
Енько-енько – в нірку вскочила швиденько
     Та-та-та – сміється з нашого кота.
Скоромовка 

Котик мишку наздогнав
І сказав: м'яв!
А вона на те: пі-пі,
Дуже ніколи мені!

- Пригадайте, які літературні жанри ви знаєте? 
(Казки, вірші, загадки, скоромовки …)

- Що таке оповідання?
 Це  невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою.
 (Прозою, тобто невіршованою мовою.) 
У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного
 або кількох персонажів. 
Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, 
пригодницькі, фантастичні, гумористичні.

Завдання: вивчити скоромовку.

20.05.2020р.
Тема: Діагностична робота. 
Навичка читання вголос (усно).
Індивідуально попрацюю з кожним учнем, щоб перевірити навичку читання вголос. Онлайн-відеозв'язок відбудеться з 11.00 год.(Messenger Facebook) В телефонному режимі визначимо час для кожного. Дякую!

21.05.2020р.
Тема: Позакласне читання.
 Гостинці щедрого літа.
Перегляньте презентацію і виконайте всі завдання.


ЛІСОВІ ГОСТИНЦІ
В ЛІСОВІЙ КЛАДОВІЙ
ГОРІШКИ КЕДРОВІ.
РОЗШУКАЮ ЗРАНКУ ЇХ,
ПРИГОЩУ СЕСТЕР СВОЇХ.


НА ПЕНЬКУ ОПЕНЬКІВ П’ЯТЬ –
НЕ ВСТИГАЮ ЇХ 
ЗБИРАТЬ.
П’ЯТЬ ОПЕНЬКІВ ТУТ ЗНАЙШОВ –
НА ПЕНЬКУ ОПЕНЬКИ ЗНОВ.


ПІД БЕРЕЗОЮ, СОСНОЮ
ГРИБ З ВЕРХІВКОЮ РУДОЮ.
НУ Й ХИТРЮЩІ ЦІ ЛИСИЧКИ!
ВКУПІ БУТЬ НЕ МАЮТЬ ЗВИЧКИ.


ВІН КРАПЧАСТИЙ І ВЕЛИКИЙ,
БЕРЕЖЕ ДЛЯ ЗВІРІВ ЛІКИ.
МУХОМОРОВІ НЕ ШКОДЬ:
ПОДИВИСЬ – І ВІДХОДЬ!


ЩОБ НІКОЛИ НЕ ХВОРІТИ,
ЧАЙ З ШИПШИНИ ТРЕБА ПИТИ.
ЯГІДКА СМАЧНА, ПАХУЧА,
ТА НАЧИНКА В НІЙ – КОЛЮЧА.


ДОЗРІВА НА УЗЛІССІ ЛОХИНА.
ДИВОВИЖНА, СКАЖУ ВАМ, КАРТИНА:
МОВБИ КРАПЛІ НЕБЕСНОЇ СИНІ
РОЗГУБИЛИСЬ В ТРАВІ ЛАСТОВИННЯМ.

В МАЛИНІ МОВЧАТИ
НЕ МОЖНА І МИТЬ:
СПІВАЙ, ГАЛАСУЙ,
ЩОБ ЛЯКАВСЯ ВЕДМІДЬ.

ЧЕБРЕЦЮ 
ЗБЕРУ І М’ЯТИ,
ВИСУШУ, 
ВНЕСУ ДО ХАТИ.
ПРИГОТУЮ ВЗИМКУ ЧАЙ –
ПАХНЕ ЛІТОМ ДІМ НЕХАЙ!

БДЖОЛИ ДИКІ –
ЛАСУНИ ВЕЛИКІ.
МАЮТЬ МЕД СМАЧНИЙ. ОГО!
АЛЕ СПРОБУЙ 
ВЗЯТЬ ЙОГО!..

ЖОЛУДІ СТРИБАЮТЬ З ЧУБА
ВЕЛЕТНЯ СТАРОГО – 
ДУБА.
З КОШИКОМ ХОДИВ У ЛІС,
СВИНКАМ ЛАСОЩІ ПРИНІС.
  АЛЛА ПОТАПОВА


25.05.2020р.
Тема: Літературні кросворди і ребуси. Шаради.
Кросворд — гра-задача, яка полягає у вписуванні літер
 у перехресні рядки клітинок накресленої фігури так, 
щоб за горизонталлю та вертикаллю вийшли загадані слова. 
Розгадайте кросворд.

Ре́бус — загадка, в якій слова, що розгадуються, 
зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими знаками.
Розгадайте ребуси.
Шарада — загадка, побудована на грі слів, 
на визначення якогось слова розбивкою його на частини або склади,
 подані описово.
Кожна частина слова в шараді відгадується окремо, 
а закінчується вона поясненням (відгадкою цілого слова).
 Спробуємо разом відгадати шараду. 
Я — кущ запашний і квітучий.
Початок слова — на стеблі колючка.
А друга половина —
 До колеса резина.
(Шипшина.)
Перший склад
Ми визначаєм,
Скільки років у людей,
Другий будемо гукати,
Поганяючи коней;
А як разом прочитати —
В стіні є, у кожній хаті.     
(Вікно.)

26.05.2020р.
Тема: Бібліотечна година.

Перегляньте відеоролик.



Завдання: прочитати щось цікаве із домашньої бібліотеки.

27.05.2020р.
Тема: Повторення вивченого матеріалу.
Пригадайте, який розділ останній ми вивчали?
( Розділ "Вже літечко приходить")
 - Які твори були у цьому розділі?
("Літній день" - Михайло Коцюбинський;
"Три метелики" - Леся Українка;
"Дивосвіт" - Любов Забашта;
"Джміль" - Василь Шкляр;
"Равлик" - Василь Чухліб;
"Ранок" - Тамара Еоломієць;
"Літо" - Марія Чумарна;
"Переплутанка" - Анатолій Григорук.)
Пропоную вам узагальнити і перевірити ваші знання з цього розділу.
Виконайте тести.
Тести потрібно виконати 1 раз протягом 40 хв. 
(час на тестування з 27.05 10.00 год до 28.05 20.00 год ,
потім доступ буде закрито).
В кінці тесту у вас буде результат його виконання. 
Заходьте на ссилку https://vseosvita.ua/test/start/wtm383
Бажаю успіхів! 


28.05.2020р.
Тема: Підсумковий урок за рік.
Робота над скоромовкою
Ой був собі коточок,
Украв собі клубочок.

Та й сховався у куточок.
Гра „Розшифруй“

(Пісня — душа народу.)
 Гра „Складаночка“
Із літер слова колискова скласти слова 

(колос, слово, сова, соло, коло, колиска, слива, олива та ін.).
Робота над чистомовкою
Зу-зу-зу — боюся грозу.
Зю-зю-зю — намажуся маззю.
На-на-на — тепла весна.
Ня-ня-ня — купали коня.
Ра-ра-ра — висока гора.
Ря-ря-ря — вранішня зоря.
Ца-ца-ца — смачна піцца.
Ця-ця-ця — лагідна киця.
 Гра „Відгадай твір та його жанр“
— Які різновиди усної народної творчості ви знаєте?
— Відгадайте твір та зазначте жанр.
• Танцюй, танцюй, козуненько,
Ніженьками туп-туп! („Два півники“. Народна дитяча пісенька)
• Ніс Гриць пиріг через поріг,
Став на горіх, упав на поріг. (Скоромовка)
• 3 добрим дружись,
А лихих стережись. (Прислів’я)
• Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Загадка)
Десь тут була подоляночка,
Десь тут була молодесенька... (Пісня-гра)
• Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику! (Пісня-закличка)
• Зайчику, зайчику,
Де ти бував? (Пісня-забавлянка)

Дякую вам за активність, за любов до книги.
 Бажаю вам багато читати і черпати знання, 
які допоможуть вам у житті!








Комментариев нет:

Отправить комментарий