16.03.2020р.
Тема: Закріплення знань про будову тексту.
Дати відповіді на запитання.
1. Що таке текст?
2. Як пов'язані речення в тексті?
3. З яких частин складається текст?
4. Як частини тексту виділяються на письмі?
5. Які бувають тексти?
Робота з текстом.
Визначте послідовність частин деформованого тексту. Доберіть заголовок до
тексту і спишіть текст в правильній послідовності всіх частин.
Першими до нас прилетіли шпаки. Чорними грудками вони сидять на гілках дерев. Відпочивають після далекої дороги.
Ранок шпаки зустрічають веселою піснею. Радіють весні!
Прокинулися від зимового сну дереве. З вирію повернулися птахи.
Досліди і визнач тип тексту.
Завдання:
1) Прочитайте
текст, доберіть до нього влучний заголовок.
2) Визначте у тексті зачин, основну частину і кінцівку.
3) Поміркуйте, який це тип тексту: опис, розповідь чи міркування.
4) Спишіть найцікавіше для вас речення і запишіть з якої воно частини тексту.
5) Гра "Якби я був письменником...."
- Що б ви змінили у цьому тексті, аби він став ще цікавішим?
***2) Визначте у тексті зачин, основну частину і кінцівку.
3) Поміркуйте, який це тип тексту: опис, розповідь чи міркування.
4) Спишіть найцікавіше для вас речення і запишіть з якої воно частини тексту.
5) Гра "Якби я був письменником...."
- Що б ви змінили у цьому тексті, аби він став ще цікавішим?
Голуб - один з найперших птахів, приручений людиною.
Єгипетські мореплавці використовували голубів для зв'язку з батьківщиною. У греків ці птахи відігравали велику роль під час олімпійських ігор і для повідомлення про здобуття перемоги.
Своєю довірливістю й лагідністю голуб здобув у людей глибоку симпатію.
Завдання: ст. 136 завдання 10(продовжити казку, дібоати заголовок)
17.03.2020
Тема: Узагальнення знань учнів з мовної теми "Текст".
Тема: Узагальнення знань учнів з мовної теми "Текст".
Вправа "Продовж речення".
- Зв'язані за змістом речення утворюють...
- Речення у тексті розміщені у певній...
- До тексту можна дібрати...
Творча робота над відновленням деформованого тексту. (письмово)
Розставте речення так, щоб вийшов текст. Доберіть заголовок.
Біля дороги вона побачила ромашку.
Вранці другокласниця Оля йшла до школи.
Та раптом помітила на пелюстках краплинку роси.
Оля вже простягнула руку, щоб зірвати квітку.
Дівчинка задивилась на краплинку й не зірвала квітку.
- Що побачила Оля біля дороги?
Запишіть відповідь на це запитання.
Складіть звукову модель слова Оля.
Робота з текстами.
Прочитайте тексти. Подумайте, що в них спільного, а що відмінного. Спишіть текст-опис і доберіть до нього заголовок.
1. Котик Мурчик - наш голубчик. Лапки м'якенькі, кігтики гострі. Вушка чутливі, вуса довгі, шубка шовкова.
2. На даху спала кішка. Коло кішки сіла пташка. Пташко, не сиди близько. Кішки хитрі.
Опис за запитаннями.
Завдання: Складіть і запишіть
опис калини за запитаннями.
1. Де росте калина?
2. Яка калина?
3. Чим приваблює кущ калини?
4. Яку користь приносить калина людям?
1. Де росте калина?
2. Яка калина?
3. Чим приваблює кущ калини?
4. Яку користь приносить калина людям?
Підсумок.
Дай відповіді на запитання.
- З яких частин складається текст?
- Які бувають тексти?
- Який текст називають текстом-розповіддю? Яка його мета?
- Який текст називають текстом-описом? На які запитання він відповідає?
- Який текст називають міркуванням? Як скласти текст міркування?
Утворіть пари зі слів . Складіть речення з однією парою. росіяни українська французи англійська українці французька англійці російська - Який висновок можна зробити зі складених словосполучень? Кожен народ має свою мову.
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Творча робота. Складання тексту - розповіді. - Уявіть собі, що ви — письменники і повинні написати цікавий текст. Пригадайте собі цікаві пригоди, які з вами траплялися, або те, про що ви дізналися, за кимось спостерігаючи, чи просто пофантазуйте. Зразок тексту-розповіді. Діти гуляли в лісі. Там вони побачили їжачка. Він сидів під кущем і сердито фиркав. Побачивши дітей, звірятко миттю згорнулося у клубочок. Друзі зрозуміли, що їжачок злякався, і пішли далі. - Складіть свій текст усно на будь-яку тему. (4-5 речень) - Запишіть цей текст у зошит. - Перевірте написане.
В наступному - назву диктанту: Калина. Ознайомтеся з написанням складних слів (усно). Тоді прослухайте аудіозапис і коли буде завдання "Починаємо писати", то пишете диктант. Не забудьте в кінці перевірити написане і зробити самоаналіз (напишіть чи вам було: дуже складно, складно, легко чи дуже легко). Спочатку пригадайте, які слова ми пишемо з великої букви? (Слова, які стоять на початку речення; клички тварин; назви країн, міст, сіл, річок; назви вулиць; прізвища, імена і по батькові ці всі слова ми пишемо з великої букви). Які є види речень за метою висловлювання і які знаки ми ставимо в кінці цих речень.
Запишіть назву диктанту посередині рядка:
Калина
Ознайомтеся з написанням таких слів:
сонячно
незабаром (пишеться разом)
з'являться
вималював
символ
Прослухайте диктант.
Отже, починаємо писати... (спочатку слухаємо речення, тоді пишемо, тоді перевіряємо.
Перейдіть за посиланням.
https://drive.google.com/file/d/1EUEyyo4akuW4crVySyUU_XXcRfX2bl4m/view?usp=sharing
Слухайте аудіозапис і пишіть). Успіхів вам!
Звертання бувають непоширеними та поширеними.
Непоширені - Інно, Володимире, пташко, бабусе, земле. Поширені - любий брате, дорога кринице, найкращий татусю.
18.03.2020
Тема: Мова в житті народу. Українська мова - державна мова України.
Заучування строфи вірша Сидора Воробкевича "Рідна мова"
Тема: Мова в житті народу. Українська мова - державна мова України.
Заучування строфи вірша Сидора Воробкевича "Рідна мова"
Мово рідна, слово рідне,
хто вас забуває, той у грудях не серденько,
тільки камінь має.
- Як називається наша рідна мова?
- Чому наша рідна мова називається українською?
Отже, державною мовою в нашій країні є українська мова і цим ми маємо гордитись, тому що поки живе мова, до тих пір живе нація.
Робота за опорною схемою.
Висновок. Мова - це
ширше поняття, а мовлення - вужче.
Робота над віршем. (Вправа 376 ст.137)
Каліграфічна хвилинка. (Вправа 377 ст.137)
Робота з підручником.
Виконати вправу 378 ст.137
Робота над віршем. (Вправа 376 ст.137)
Каліграфічна хвилинка. (Вправа 377 ст.137)
Робота з підручником.
Виконати вправу 378 ст.137
- Прочитати текст.
- Дати відповіді на запитання.
- З'ясувати значення слів.
- Доповнити "гроно" до слова мова.
- Прочитати висновок.
Міркування "Що станеться, якщо зникнуть всі мови світу?"
Виконати вправу 379 ст.138
- Прочитати слова.
- Скласти і записати речення зі словами плуг, космонавт.
Виконати вправу 380 ст.138 (усно).
Підсумок.
Підсумок.
- Яке з двох понять "мова" і "мовлення" ширше?
- Що означає "мова"?
- Що означає "мовлення"?
Завдання: вправа 381 ст139(списати речення і пояснити його зміст)
30.03.2020р.
Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за запитаннями і опорними словами.
Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за запитаннями і опорними словами.
Прочитайте вірш.
ВЕСНА
Грає сонце промінцями,
Білий сніг стає струмками,
І, співаючи, струмки
Шлях знаходять до ріки.
Річка ширшою стає,
В річці сонце устає,
Біля сонця риболов
Тягне срібний свій улов.
(М. Стельмах)
Білий сніг стає струмками,
І, співаючи, струмки
Шлях знаходять до ріки.
Річка ширшою стає,
В річці сонце устає,
Біля сонця риболов
Тягне срібний свій улов.
(М. Стельмах)
Складання зв’язного тексту
Словникова робота.
Прочитайте опорні слова і поясніть їхнє значення:
весна, блакитне, високе, тане сніг, біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, діти, собака, без листя, перелітні птахи.
Бесіда за картиною «Весна».
— Яка пора року настала?
— Яке небо навесні?
— Що робить сніг навесні?
— Що робить лід?
— Що пливе по річці?
— Яка вода в річці?
— Хто сидить на березі?
— Що вони роблять?
— Які дерева?
Доповніть речення.
Прийшла...
Небо навесні..., ...
Сніг навесні..., ...
Тане лід... і...
По річці пливуть...
На березі сидять...
Вони...
Дерева...
Прилітають...
Перекажіть складену розповідь.
Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою
запитань і опорних слів.(див. вище
.Завдання: (запис розповіді з опорою на
запитання)
Підсумок.
— Що робили?
— Чого вчилися?
— Про що складали розповідь?
31.03.2020р.
Тема: Мовні і немовні знаки.
Тема: Мовні і немовні знаки.
Повторення вивченого.
Гра
«Так чи ні»
- Текст складається з речень.
- До тексту неможливо дібрати заголовок.
- Речення в тексті не зв’ язані за
змістом.
- Текст можна поділити на частини .
- У тексті речення розміщені в певній
послідовності .
- Кожна нова частина тексту починається з
абзацу .
Робота з малюнком
Вправа 384 ст.139 (усно)
— Запишіть прислів'я. Поясніть
його значення.
Пише,
як курка лапою.
Робота над загадкою
Вправа 382 ст.139 (усно)
Каліграфічна хвилинка.
Вправа 383 ст.139 (письмово)
Самостійна робота
Вправа 385 ст.140 (усно)
Робота зі знаками.
Робота зі знаками.
Вправа 386 ст.140(усно), вправа 387 ст.140 (усно) і вправа 388 ст.141
(усно)
Підсумок.
- Як наші предки передавали інформацію?
Завдання: вправа 389 ст.141 (дати письмову відповідь на запитання, користуючись схемою).
01.04.2020р.
Тема: Спорідненість мов.
Бесіда.
Тема: Спорідненість мов.
Бесіда.
- З чого складається мова?
- У який спосіб можна розповідати про щось одне одному?
- Як обмінювалися думками первісні люди?
- Який найважливіший засіб людського спілкування?
(Мова)
Каліграфічна хвилинка
Найбільше і найдорожче добро у кожного народу — це його мова .
(П. Мирний).
— Як ви розумієте цей вислів?
— А яка мова є найдорожчим добром для українського народу? Чому?
— Запишіть висловлювання в зошит.
Робота з текстом.
Прочитайте самостійно текст.
З раннього дитинства з маминих пісень, бабусиних казок ви вчите українську мову. Чи задумувалися ви, звідки прийшло в нашу мову те чи інше слово, назва того чи іншого предмета? Якби ви цим зацікавилися, то знайшли б багато спільних слів у різних мовах: німецькій, італійській, румунській та інших. Найбільше спільних слів в українській, російській і білоруській мовах.
— Спишіть із тексту питальне речення.
Читання уривка з казки «Курочка Ряба» різними
мовами.
Українською мовою. Жив дід, жила баба. Була у них Курочка Ряба. Знесла курочка яйце. Поставила баба його на поличку. Мишка бігла, хвостиком махнула, яйце впало і розбилося.
Російською мовою. Жил дед, жила баба. Была у них Курочка Ряба. Снесла курочка яйцо. Положила его бабка на полку. Мышка бежала, хвостиком махнула, яйцо упало и разбилось.
Білоруською мовою. Жыу дзед, жыла бабка. Была у іх Курачка Рабка. Снесла курачка яєчко. Поставіла яго бабка на паліцу. Мышка бегла хвосціком махнула, яєчко упало, пабілося.
Підсумок.
Які мови є спорідненими до української мови?
— Що спонукало людей до створення мови?
— А для чого нам потрібна мова?
Завдання:
Від поданих слів утворіть
слова за зразком:
Україна - український
Болгарія - ...
Канада - ...
Єгипет - ...
Австралія - ...
Франція - ...
Польща - ...
06.04.2020р.
Тема: Спостереження за написанням, звучанням і значенням слів у споріднених
мовах.
Каліграфічна хвилинка.
У у Уу ур ук ск ий
Україна український
- Що означає кожне слово?
- Назвіть голосні звуки у слові Україна ?
- Поділіть слово український на склади рисочками.
- Чому слово Україна написане з великої букви?
- Які мови ви ще знаєте? Утворіть пари зі слів . Складіть речення з однією парою. росіяни українська французи англійська українці французька англійці російська - Який висновок можна зробити зі складених словосполучень? Кожен народ має свою мову.
Спостереження
за звучанням ,написанням і значенням слів у споріднених мовах. (усно) .
- Запишіть назви овочів у тій послідовності, як вони зображені на
малюнку. Зробити звукові моделі цих слів.
Деформовані речення.
Складіть і запишіть прислів'я.
стидається. хай цурається, сам мови себе Хто
по мові. пізнати людину Птицю по пір'ю,
а
Підсумок.
- Які мови є спорідненими до української мови?
Завдання.
Скласти речення про мову.
07.04.2020р.
Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Складання тексту розповіді.
Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Складання тексту розповіді.
Відгадати загадку.
Ще не впав на землю сніг,Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни.
Робота з малюнками.
- Хто зображений на малюнку?
- Чим він харчується?
Читання казки «Брати ведмедики»
Пішли два ведмедики прогулятися.
- Тільки далеко від дому не відходьте! - наказала мама-ведмедиця.
Творча робота. Складання тексту - розповіді. - Уявіть собі, що ви — письменники і повинні написати цікавий текст. Пригадайте собі цікаві пригоди, які з вами траплялися, або те, про що ви дізналися, за кимось спостерігаючи, чи просто пофантазуйте. Зразок тексту-розповіді. Діти гуляли в лісі. Там вони побачили їжачка. Він сидів під кущем і сердито фиркав. Побачивши дітей, звірятко миттю згорнулося у клубочок. Друзі зрозуміли, що їжачок злякався, і пішли далі. - Складіть свій текст усно на будь-яку тему. (4-5 речень) - Запишіть цей текст у зошит. - Перевірте написане.
08.04.2020р.
Тема: Усне мовлення і писемне мовлення.
- Як ви розумієте фразу "Мова живе в мовленні"?
- Яке поняття ширше "мова" чи "мовлення"? (мова)
- Що таке мовлення? (Це спілкування людей між собою за допомогою мови)
- Яке буває мовлення?
Переглянути відеоролики про усне і писемне мовлення
1Ч.
2Ч.
Робота зі схемою.
Робота над віршем. (Вправа 390 ст.141) (усно) Каліграфічна хвилинка. (Вправа 391 ст.142)(письмово) Робота з таблицею і правилом.(Вправа 392 ст.142) (усно) Робота з малюнками. (Вправа 393 ст.142) (усно) Підсумок. - Яке буває мовлення? (Усне і писемне) - Які вимоги до усного мовлення ви запам'ятали? (Має бути виразним, зрозумілим) - Назвіть основні вимоги до писемного мовлення. (Писати треба каліграфічно, розбірливо, охайно, без помилок).
Завдання: ст.143 вправа 394 (доповнити речення)
Завдання: Вправа 400 ст.145 (побудувати звукові моделі слів заєць, зілля)
Робота над віршем. (Вправа 390 ст.141) (усно) Каліграфічна хвилинка. (Вправа 391 ст.142)(письмово) Робота з таблицею і правилом.(Вправа 392 ст.142) (усно) Робота з малюнками. (Вправа 393 ст.142) (усно) Підсумок. - Яке буває мовлення? (Усне і писемне) - Які вимоги до усного мовлення ви запам'ятали? (Має бути виразним, зрозумілим) - Назвіть основні вимоги до писемного мовлення. (Писати треба каліграфічно, розбірливо, охайно, без помилок).
Завдання: ст.143 вправа 394 (доповнити речення)
13.04.2020р.
Тема: Сила голосу і швидкість мовлення.
- Яке з двох понять ширше: "мова" чи "мовлення"? (Мова)
- Які види мовлення ви знаєте? (Усне і писемне)
- Які вимоги до усного мовлення?
- Які вимоги до писемного мовлення?
Робота з
пісенькою (усно)
Вправа 396 ст.144
Робота з казкою.
Робота з малюнком.
Вправа 397 ст.144 (завдання 1 і 2 –
усно, завдання 3 - не робити, бо то наступна тема)
Висновок. Людина повинна керувати силою свого голосу залежно від ситуації, місця та емоційності мовленого слова.
- Пам'ятайте, що кожна людина має право на тишу. Тільки тоді приходить правильна, цікава і потрібна думка для вирішення завдань. Недоречний голос часто відволікає від думок.
Каліграфічна
хвилинка.
Вправа 398 ст.144.
Робота з
малюнками.
Вправа 399 ст.145 (завдання 1-
усно. Завдання 2. 3 і 4 - не робити, бо то наступна тема).
Підсумок.
- Яке мовлення вимагає дотримання відповідної сили голосу і швидкості мовлення? (Усне мовлення)
14.04.2020р.
Діагностична робота. Диктант.
- Підготуйте аркуш паперу із зошита в косу лінійку. У першому рядку напишіть прізвище та ім'я в родовому відмінку. В наступному рядку - Диктант.В наступному - назву диктанту: Калина. Ознайомтеся з написанням складних слів (усно). Тоді прослухайте аудіозапис і коли буде завдання "Починаємо писати", то пишете диктант. Не забудьте в кінці перевірити написане і зробити самоаналіз (напишіть чи вам було: дуже складно, складно, легко чи дуже легко). Спочатку пригадайте, які слова ми пишемо з великої букви? (Слова, які стоять на початку речення; клички тварин; назви країн, міст, сіл, річок; назви вулиць; прізвища, імена і по батькові ці всі слова ми пишемо з великої букви). Які є види речень за метою висловлювання і які знаки ми ставимо в кінці цих речень.
Запишіть назву диктанту посередині рядка:
Калина
Ознайомтеся з написанням таких слів:
сонячно
незабаром (пишеться разом)
з'являться
вималював
символ
Прослухайте диктант.
Отже, починаємо писати... (спочатку слухаємо речення, тоді пишемо, тоді перевіряємо.
Перейдіть за посиланням.
https://drive.google.com/file/d/1EUEyyo4akuW4crVySyUU_XXcRfX2bl4m/view?usp=sharing
Слухайте аудіозапис і пишіть). Успіхів вам!
15.04.2020р.
Тема: Розвиток зв'язного мовлення.
Удосконалення тексту.
Мовна розминка.
Відгадування загадки.
Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
(Зайчик)
Робота над текстом.
Хвилинка відпочинку.
Продовження роботи над текстом.
Записати відредагований текст.
16.04.2020р.
Тема: Ознайомлення з різними формами звертання в мовленні.
Каліграфічна хвилинка.
Із поданих складів утвори і запиши слова.
ння та звер ле ння мов
- Що таке звертання?
(Звертання - це слово, що називає того, до кого звертаються)
Наприклад: Максиме, зірочко, Іринко, Тарасе Михайловичу, Олеже, зайчику, Анно Миколаївно.
Робота з казкою.
Вправа 397 ст.144 (Завдання 1 - усно, завдання 3 - письмово)
Розгляньте зелену табличку "Учись
звертатися" на ст.144
Робота з віршем.
Вправа 399 ст.145 (завдання 2 - усно, завдання 3 і 4 - письмово)
Робота з таблицею.
Непоширені - Інно, Володимире, пташко, бабусе, земле. Поширені - любий брате, дорога кринице, найкращий татусю.
Складання правил звертання відповідаючи на питання (усно)
· Як треба звертатися до дорослих людей?
Звертатися треба до дорослих людей на «ВИ»!
· Куди треба дивитися, коли вітаєшся і розмовляєш з людиною?
Дивіться людині в очі, коли вітаєтеся і розмовляєте з нею.
· Які треба вживати слова в мовленні при звертанні?
Вживайте «чарівні слова» у мовленні при звертанні до дорослих людей і однолітків.
· Якщо вам треба звернутися до людини, а вона в цей час розмовляє з кимось?
Ніколи не перебивайте розмову інших людей, а дочекайтеся, коли вони закінчать спілкуватися.
· Як треба поводитися, коли розмовляють дорослі?
Коли розмовляють дорослі, не втручайтеся в їхню розмову і не додавайте щось своє, якщо вас не питають.
Завдання. Запам'ятати правила звертання.
21.04.2020р.
Тема: Виділення слова-звертання на
письмі.
- Що таке звертання?
- Наведіть приклади звертань.
- Пригадайте, види звертань.
— Звертання — це слово або група слів, що називає того, до кого звертаються. Під час вимови звертання виділяється голосом, а на письмі — комою або знаком оклику. Якщо звертання стоїть на початку або в кінці речення, воно виділяється комою. Якщо звертання стоїть у середині речення, воно з обох боків виділяється комами. Займенники ТИ, ВИ не є звертаннями.
Каліграфічна хвилинка (письмово)
Сс Сс Сс сс си се іс са ос син
Спи, моя ластівко, солодко спи!
— Знайдіть звертання у віршованому рядку.
Вибіркове списування.
— Випишіть лише звертання.
На тобі, Гаврило, що мені немило!
На тобі, небоже, що мені негоже!
Антошку! Їж потрошку, лише не з’їж ложку!
Хапай, Петре, поки тепле!
З Богом, Парасю, як люди трапляються!
Ні сіло, ні впало, давай, бабо, сало! (Народна творчість)
Гра «Відгадай казку» (усно)
— З яких казок ці уривки? Знайдіть у них звертання.
Гуси, гуси, гусенята,
Візьміть мене на крилята...
Не їж мене, лиско,
Я тобі пісеньку заспіваю...
Гей, Круть! Гей, Верть!
А гляньте скільки зерна я намолотив!
Приходь, Журавлику, приходь, лебедику!
Я для тебе, як для себе...
Спишіть речення, підкресліть звертання.
Ой не ходи, Грицю, та на вечорниці.
Доброго ранку, бджілоньки!
Бабусю, пограємо гру?
Зробіть звуко-буквений аналіз слова бджілоньки.
Підсумок уроку
— Що ми називаємо звертанням?
— Як звертання виділяються в усній мові?
— А як звертання виділяються на письмі?
Завдання. Скласти речення зі звертанням.
22.04.2020р.
Тема: Слова ввічливості.
- Якими словами люди починають свій день? (Доброго ранку!)
- Зазеленіє навіть пень, коли почує: « …!» (Добрий день!)
- Не бачив друга триста літ? Скоріш скажи йому: «…!» (Привіт!)
- Кожне слово для людей має значення. На прощання говори: «... !» (До побачення!)
- Які ще слова ввічливості ви чуєте протягом дня? (Дякую!, Добрий вечір!, На добраніч!, Вибач!, Будь ласка!)
- Як називають людей, які використовують ці слова у своїй мові? (Вихованими, культурними, ввічливими)
Робота з віршем.
Вправа 401 ст.146 (усно)
Робота з малюнком.
Відгадайте, які слова ввічливості заховалися. Запишіть їх.
Перегляньте відеоролик.
Вправа 402 ст.146 (письмово)
Завдання. Записати подані слова у формі звертання.
Мама, тато, песик, Галина, Олена Степанівна, Дмитрик, ластівка, дощик,
мова.
27.04.2020р.
Тема: Форми вітання, прощання, прохання, вибачення.
- Які слова ввічливості ви знаєте?
- Зверніть увагу, як пишуться слова ввічливості.
Доброго ранку! Здрастуйте!
Добридень! Будь ласка!
Добраніч! До побачення!
Доброго дня! Дозвольте Вам допомогти!
На добраніч! Будьте здорові!
Добрий вечір! Спасибі!
Щасливої дороги! Щиро дякую!
Даруйте! Вибачте!
- Випишіть слова, які ми використовуємо під час вітання.
(Доброго ранку! Здрастуйте! Добридень! Доброго дня! Добрий вечір!)
Пам’ятай! Треба говорити: «Дякую вам», а не «Дякую вас», «Пробачте мені», а не «Пробачте мене».
- Тож, як треба говорити правильно?
- Запишіть ці слова.
Гра «Павутинка» (Усно)
- Вам потрібно об’єднати слова у групи:
І – вітання
ІІ – прощання
ІІІ – пробачення
Вітання Прощання Пробачення
Вибач!Доброго дня! Здрастуйте! На добраніч! Пробачте!Щасливої дороги! Перепрошую! Добрий вечір! Щасти вам!
Підсумок.
- Назвіть слова, які ми використовуємо під час прощання.
Завдання: вправа 405 ст.148 (побудувати схему речення)
28.04.2020р.
Тема: Діалог.
- Що таке діалог?
(Діалог передає розмову двох або кількох осіб)
- Що таке репліка?
(Репліка - слова кожного співрозмовника, учасника діалогу. )
Приклад діалогу.
Зустрілись на стежині вуж і ведмідь.
- Добрий день, ведмедю!(Що має відповісти ведмідь?)
- Добрий день, вуже!
- Куди ти йдеш?
- Я шукаю що б мені поїсти, бо дуже зголоднів. А куди ти повзеш?
- А я шукаю сухеньке місце, щоб погрітись на сонечку.
- Тут недалеко є сонячна галявинка.
- Дякую за допомогу!
- Бувай здоровий, я дуже поспішаю.
- І ти бувай здоровий.
Вправа 404 ст.147
Підсумок.
- Що таке діалог?
29.04.2020р.
Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Слова ввічливості.
Перегляньте презентацію і виконайте завдання.
04.05.2020р.
Тема: Діалог.
- Пригадайте, що таке діалог?
(Діалог передає розмову двох або кількох осіб)
- Що таке репліка?
(Репліка - слова кожного співрозмовника, учасника діалогу. )
Перегляньте відеоролик.
Перегляньте відеоролик.
Приклад діалогу на тему "У бібліотеці"
Ти прийшов до бібліотеки повернути книжку і попросити іншу. Як ти це зробиш ?
Опорні слова: «Лисичка і Журавель», згодом , чемно, запросив , «Пан Коцький».
Приклад діалогу
- Яку книжку ти здаєш ?
- Казку «Лисичка і Журавель» .
- Чи сподобалася тобі Лисичка?
- Ні. Лисичка хитра, улеслива.
- Як повівся Журавель?
- Чемно подякував і запросив Лисичку в гості. А згодом провчив її.
–Яку книжку ти хочеж взяти прочитати ?
- Казку «Пан Коцький».
Завдання:Скласти діалог (3-4 репліки) на одну із тем: 1. У МАГАЗИНІ ІГРАШОК (Розмова між покупцем і продавцем.) 2. РОЗМОВА ПО ТЕЛЕФОНУ ( Уяви, що ти телефонуєш своєму другові. Трубку знімає мама друга. Поміркуй, як ти привітаєшся. Про що запитаєш у неї? Зясувавши, що друга немає вдома, як закінчиш розмову? Опорні слова: добрий день, будь ласка, запросіть, перекажіть, до побачення. Склади діалог, використовуючи опорні слова.) 3.УЛЮБЛЕНИЙ МУЛЬТФІЛЬМ (Розмова двох друзів, що обговорюють улюблений мультфільм). 4. ДОПОМОГА БАБУСІ.Ситуація : ти зустрівся з сусідкою бабусею Марією. Вона хвора. Їй треба купити хліба. Мета спілкування: запропонувати свою допомогу хворій сусідці.)
Завдання:Скласти діалог (3-4 репліки) на одну із тем: 1. У МАГАЗИНІ ІГРАШОК (Розмова між покупцем і продавцем.) 2. РОЗМОВА ПО ТЕЛЕФОНУ ( Уяви, що ти телефонуєш своєму другові. Трубку знімає мама друга. Поміркуй, як ти привітаєшся. Про що запитаєш у неї? Зясувавши, що друга немає вдома, як закінчиш розмову? Опорні слова: добрий день, будь ласка, запросіть, перекажіть, до побачення. Склади діалог, використовуючи опорні слова.) 3.УЛЮБЛЕНИЙ МУЛЬТФІЛЬМ (Розмова двох друзів, що обговорюють улюблений мультфільм). 4. ДОПОМОГА БАБУСІ.Ситуація : ти зустрівся з сусідкою бабусею Марією. Вона хвора. Їй треба купити хліба. Мета спілкування: запропонувати свою допомогу хворій сусідці.)
05.05.2020р.
Тема: Узагальнення знань учнів з мовної теми "Мова і мовлення".
Тема: Узагальнення знань учнів з мовної теми "Мова і мовлення".
- Дати
відповіді на запитання ст.148 (усно).
- Виконати роботу (письмово) .
- Виконати роботу (письмово) .
1. З чого складається мовлення?
А) Зі слів;
Б) з речень;
В) з букв.
2. Що таке текст?
А) Речення;
Б) слова;
В) зв'язані за змістом речення.
3.Яким є речення за метою висловлювання?
Діти, шануйте батька й неньку!
А) Розповідне;
Б) питальне;
В) спонукальне.
4. З поданих слів складіть і запишіть речення. Підкресліть в ньому головні слова.
Марічка, у, охайно, пише, зошиті.
06.05.2020р.
Тема:Повторення звуків і букв.
Тема:Повторення звуків і букв.
Звуки ми вимовляємо і чуємо. З них утворюються слова. На письмі звуки позначають буквами. Букви ми бачимо, читаємо та пишемо.
Повторіть деякі правила.
Літера Щ завжди позначає два звуки: [шч].
Завдання: Вправа 407 ст.149.(знайти і підкреслити слова за поданими звуковими моделями)
12.05.2020р.
Тема: Дзвінкі та глухі приголосні звуки. (повторення)
Тема: Дзвінкі та глухі приголосні звуки. (повторення)
Пригадайте.
Приголосний звук [й] завжди м'який.
Розгляньте таблиці Вправа 409 ст.150 і Вправа 415 ст.152
Вправа 412 ст.151 (зробити звукову модель слова дощик).
13.05.2020р.
Тема: Діагностична робота. Списування.
Тема: Діагностична робота. Списування.
Завдання буде розміщено на сайті о 10.00 год.
(Підготуйте подвійний аркуш паперу із зошита в косу лінійку. Підпишіть його:
Діагностична робота
з української мови
списування
учня /учениці 2 класу
Прізвище та ім'я)
Потрібно списати текст зі всіма розділовими знаками, абзацами, словами з великої літери, словами з апострофами... і надіслати мені фото списаного тексту до 20.00 год.
В кінці роботи написати
Самоаналіз: (написати одне з
- Дуже складно
- Складно
- Легко
- Дуже легко)
Текст на списування
На риболовлі
Хлопчики Андрій і Олег – рибалки. Ось вони поспішають на річку. У руках вудки та баночки з черв'яками.
Тихо біля річки. Навіть хвильок немає. Раптом поплавок Андрійка булькнув під воду. Виплив і знову пірнув. Тягни, Андрію! Той смикнув і вирвав із води великого карася.
18.05.2020р.
Тема: Склад. Перенесення
слів з рядка в рядок. Спостереження за словами-назвами дій, близькими і
протилежними за значенням. (повторення).
Пригадайте правила.
У слові стільки складів, скільки голосних звуків.
Розгляньте таблицю.
Прочитайте слова-назви дій, близькі за значенням.
Іде, мрячить, періщить, ллє ...
Прочитайте слова-назви дій, протилежні за значенням.
Зайшов - вийшов;
Відчиняю - зачиняю.
Робота з віршем.
Вправа 416 ст.152
Завдання:Спиши. Поділи слова на склади для переносу.
Завдання:Спиши. Поділи слова на склади для переносу.
Подвір'я, дзвіночки, яблуко, бур'ян, співчуття.
19.05.2020р.
Тема: Різні типи
речень (розповідні, питальні, спонукальні).(повторення)
Пригадайте правила
Розгляньте таблицю "Учись розрізняти" ст.85.
Вправа 423 ст.154
- З чого складається наше мовлення?
(З речень)
- Які бувають речення за метою висловлювання?
(Розповідні, питальні, спонукальні).
20.05.2020р.
Тема: Розвиток
зв'язного мовлення. Складання казки.
Турботлива матуся
1. Добери і сполучи порівняння. (усно)
Моя мама ніжна, як - - сонечко
Моя мама ласкава, як - - бджілка
Моя мама працьовита, як - - пташка
2. Прочитай початок і закінчення казки.
Біжить лісовою стежкою маленька мурашка. Біжить вона по їжу, бо вдома дітки маленькі її чекають. Коли це стежку перетнув струмок. А на тому боці пахучі зернята лежать.
Розглянь малюнки. Усно доповни казку за малюнками.
3. Запиши придуману тобою історію (2-3
речення).
4. Перевір написане.
25.05.2020р.
Тема: Головні слова в реченні (повторення).
Перегляньте відеоролик і пригадайте про головні слова і реченні.
Встановіть зв'язок слів у реченні: (усно)
На струнких ялинках стрибали білки.
Білки (що робили?) стрибали;
стрибали (на чому?) на ялинках;
на ялинках (яких?) струнких.
Підсумок.
Вправа «Незакінчене речення»:
Речення виражає …
Перше слово в реченні треба писати …
У кінці речення можуть ставитися …
Головні члени речення відповідають на питання…
Завдання: Списати речення і підкреслити в них головні слова.
Їжак спить у кошику. У лісі виріс великий дуб. Маленькі діти граються іграшками.
Їжак спить у кошику. У лісі виріс великий дуб. Маленькі діти граються іграшками.
26.05.2020р.
Тема: Типи текстів (повторення).
- Пригадайте, що таке текст?
У тексті всі речення пов'язані за змістом. До тексту завжди можна дібрати заголовок.
У тексті завжди є зачин (початок), основна частина і кінцівка. Кожна частина починається з нового рядка - абзацу.
Перегляньте відеоролик про види текстів.
Вправа 429 ст.156.
27.05.2020р.
Тема: Узагальнення і
систематизація знань учнів. Підсумок за рік.
Любіть і бережіть книгу! Вона — ваш друг.
Народження краси
Був холодний весняний ранок.
Сірий запилюжений асфал..т репнув У цю трі..ину притислася мален..ка рослинка. Тендітне стебел..це, мален..ка жовта квіточка. Візерунчасті зелені л..сточки. Десь над нею пропливали тро..нди, а..стри, тюл..пани, півонії та ще якіс.. квіти.
А квіточка росла.
- Зробіть звуко-буквений аналіз слова сірий.
- Поділіть слова для переносу : стебельце, маленька.
- Випишіть в абетковому порядку слова-назви квітів : троянди, півонії, тюльпани, айстри.
Розгадай ребуси.
(Хом'як, акула, карась)
МОЛОДЦІ!
Комментариев нет:
Отправить комментарий